ويتامين‌هاي ضروري ماه رمضان را بشناسيد
نویسنده: مدیر
تاریخ: 28 تیر 1392 - 12:04:40
در ماه رمضان بايستي از مواد غذايي به ويژه کرفس، بادمجان و هويج که بسيار مفيدند و سرشار از ويتامين AوBوC بوده استفاده کنيد.

سيد ضيا‌ءالدين مظهري متخصص تغذيه در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران گفت: حدود نيم تا سه ربع از خوردن افطاري که ولع شديد و اوليه روزه‌گيران تعديل و تسکين پيدا کرده، دستگاه گوارش آمادگي کامل براي جذب و هضم مواد غذايي پيدا مي‌کند.

وي افزود: پرخوري و پرنوشي و انباشتن مواد غذايي و مايعات در معده بسيار بيماري‌زا است که اعتدال در ميزان مصرف غذا در ايام ماه رمضان بايستي رعايت شود.

وي عنوان کرد: از مواد غذايي که حاوي 60 تا 90 گرم از گوشت‌هاي قرمز و سفيد بدون چربي و يا جايگزين آنها بخارپز يا آب‌پزشده بسيار توصيه مي‌شود.

وي افزود: مواد غذايي مانند کدو، کرفس، هويج، بادمجان پخته و گاهي خام درايام ماه رمضان بسيار مفيدند که سرشار از ويتامين‌هاي AوBوC بوده و جايگزين مناسبي براي ويتامين‌هاي از دست رفته مي باشد.

وي در ادامه گفت: رعايت متناسب تنوع و تعادل مواد تغذيه‌اي در تمام وعده‌ها در طول ماه رمضان  اکيدا توصيه مي‌شود.
دفعات بازدید: 15893
نظرات
اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.
ارسال نظر
نام
پست الکترونیکی
آدرس وب لاگ / وب سایت
نظر