راوی احمد علی قورچی

خلاصه ای از زندگینامه حاج اقا ابوترابی درایران و اسارت

سید علی اکبر ابوترابی در سال ۱۳۱۸ هجری شمسی در شهر مقدس قم از خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود .
سید علی اکبر از همان دوران کودکی بسیار با هوش و با استعداد بود . با اینکه جثه ای کوچک و لاغر داشت ، اما نسبت به هم سن و سالان خود فعال ، پر جنب و جوش و جسور بود و در دوره نوجوانی احترام خاصی به پدر و مادر و خانواده داشت .
پدر بزرگ ایشان ایت الله سید عباس ابوترابی فرزند ایت الله سید ابو تراب میباشد . ایشان تحصیلات ابتدایی تا دبیرستان را با موفقیت و اخذ دیپلم ریاضی طی نمود . پس از ان برای تحصیلات علوم حوزوی در سال ۱۳۳۷ به مشهد مقدس عزیمت نمود و در مدرسه نواب مستقر شد .
دروس مقدماتی و دوره سطح را با جدیت و تلاش شبانه روزی و استعداد فوق العاده سپری نمود و از اساتید بزرگی چون ادیب نیشابوری در ادبیات و مرحوم ایت الله شیخ مجتبی قزوینی در فقه و اصول بهره برد ، و برای ادامه تحصیل به قم بازگشت و در مدرسه حجتیه مستقر گشت ، و از محضر علمای بزرگ حوزه علمیه ی قم استفاده نمود .
ابو ترابی در ان دوران بخاطر فعالیتهای سیاسی دو بار به زندان منتقل شد .
ابوترابی با شهیدانی چون رجایی ، ارتباط نزدیک و همکاری تنگاتنگی داشتند و در جلسه ماهانه شهید ایت الله بهشتی شرکت مینمودند .
با شروع جنگ تحمیلی ، با لباس رزم در جبهه حاضر شدند و در کنار شهید دکتر چمران به سازماندهی نیروهای مردمی پرداخت و شخصا به ماموریتهای سخت و عملیات رزمی شناسایی میرفتند که در یکی از همین ماموریتها در حالی که شهید چمران و دیگر رزمندگان فکر میکردند که ابوترابی به شهادت رسیده است ، ناگهان در محاصره نیروهای بعثی قرار گرفته و در ۲۶ اذر ۱۳۵۹ به اسارت نیروهای دشمن در میاید .
ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید