نویسنده : هاشم زمانزاده

خوانندگان محترم توجه کنید

قسمتهای« ۵-۶-۷ »داستان «خوب بد زشت» که ارتباط دارد با آقای عیدی چمیده؛ آنچه به رشته تحریر در آمده بود برگرفته از خاطرات آقای وطن خواه بوده است.
اما از این قسمت به بعد بر اساس خاطرات آقای «حاج احمدآقای لطفی» نوشته میشود.

🧿 بعد از پیروزی انقلاب ؛ همه گروه های سیاسی و بعضا مسلح ؛ باید تحت فرامین امام در اختیار پیشبرد اهداف نظام اسلامی قدم بردارند و گروه المنصورون هم از این قاعده مستثنی نبود و انحلال گروه اعلام شد ولی همان افراد گروه در جبهه ای دیگر به پای انقلاب ؛ ایستادگی و جانفشانی را به رهبر نهضت هدیه نمودند.

پس محمد جهان آرا و اسماعیل زمانی و دیگر دوستان شون دست به کار شدن و سازمان فرهنگی سیاسی اجتماعی و نظامی
در ساختمان کنسول گری انگلستان واقع در خرمشهر تشکیل دادن که هدایت و رهبری این گروه در دست جناب جهان آرا بود که تامین نظم و کنترل و حفاظت از مردم و شهر در مقابل با ضد انقلاب و جدایی طلبان خلق عرب و همچنین کادر سازی برای آینده شهر و انقلاب از وظایف این سازمان؛ شمرده شده بود.

گذشت و گذشت تا روز دوم اردیبهشت ۵۸ که سپاه پاسداران پا به عرصه ی وجود در ایران و جهان گذاشت و محمد جهان آرا هم در خرمشهر با همان دوستان همیشگی اش این سپاه را در خرمشهر تشکیل داد و خود اولین فرمانده سپاه خرمشهر نام گرفت

آقا محمد جهان آرا ؛ برای کادر سازی و عضو گیری تشکل جدید ؛ که سپاه نام گرفته بود دست به کار شد و به علت ضعف و وابستگی دولت انتقالی؛ جهان آرا و سپاه نوپایش لازم شد در تمام شئونات جامعه وارد شود

ادامه دارد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید